264
dsm-lab-6-2.1232x400x1
20160317_152129
20160317_151925
20160322_135114

Schilderwerk liftinstallatie DSM lab 6

Onlangs is in Delft het nieuwbouw project afgerond op het terrein van DSM.
Lab 6 is een compleet nieuw gebouw met een geweldige uitstraling en zeer strakke veelzijdige afwerking.
De liftinstallatie welke is geplaatst door Mohringer liften in een glazen schacht is een echte eyecatcher in een zeer gewaagde kleur.
Ral 9016 is natuurlijk niet direct een kleur die je zou verwachten in een liftschacht, maar het is er zeker niet minder mooi om geworden!

 

dsm-lab-6-2.1232x400x1

 

 

 

 

 

 

 

Minnaard schilderwerken heeft wederom de eer gehad om op dit project de liftinstallatie van coating te mogen voorzien.
Het was een echte uitdaging om dit project te maken, mede door de zeer strenge veiligheidseisen die worden gehanteerd op het terrein van DSM
wordt geacht zeer inventief en bedachtzaam te werk gaan om gewaagd project binnen de gestelde termijn af te werken
en tevens te voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen.

Dit alles bij elkaar maakt het een extra leuk project om dat het mensen dwingt meer van zichzelf te vragen en continue bezig te zijn met hoe maak ik dit zo veilig mogelijk mooi.

20160317_151925

20160317_152129 20160322_135114

publieke_entree_2
akzo_stibbe2

Schilderwerk lift Akzo Nobel Amsterdam

Voor onze opdrachtgever Schindler liften hebben wij het schilderwerk uitgevoerd
aan 1 van de nieuwe liften op de prachtige nieuwe locatie van Akzo Nobel.

Het schilderwerk aan de lift welke in een glazen schacht staat wordt de publieke entree
en een echte blikvanger, mede door geweldige vormgeving en sprekende kleuren die gebruikt zijn op de dakconstructie.
Wij zijn dan ook trots dat we een bijdrage hebben mogen leveren aan dit mooie project.

publieke_entree_2akzo_stibbe2

Utrecht-Overvecht-Liften-station-1024x797

Schilderwerk liften station Utrecht overvecht

Op dit station hebben wij ook het schilderwerk mogen uitvoeren op de twee nieuwe liften.
Dit is een bestaand station welke grondig onder handen is genomen door Hegeman.

Utrecht-Overvecht-Liften-station-1024x797
Liften Station Utrecht Overvecht

Op station Utrecht Overvecht hebben wij in opdracht van ProRail 2 liften gerealiseerd. Eén aan de kant van Overvecht en de andere aan de kant van Tuindorp. Onder de betonvloer van de tunnel hebben we twee bouwkuipen gemaakt die ruim 4 meter onder de grondwaterstand liggen.

Bron: hegeman.nl

 

maastricht_noord_station

Schilderwerk lift station Maastricht noord

Maastricht is een station rijker !
Het station ligt tamelijk afgelegen net aan de rand van Maastricht, met als doel het parkeren net buiten Maastricht een stuk aantrekkelijker te maken dmv van deze fijne verbinding naar station Maastricht.

Minnaard schilderwerken heeft ook op deze lift het schilderwerk mogen uitvoeren !

maastricht_noord_stationNieuw station Maastricht-Noord

De stoptreinen van de Heuvellandlijn van Veolia stoppen vanaf zondag 17 november 2013 op het nieuwe station Maastricht-Noord. Treinreizigers kunnen vanaf dat moment via Maastricht-Noord twee maal per uur richting Maastricht-Randwyck en richting Kerkrade-Centrum reizen. Ook de gratis parkeerplaats bij het nieuwe station is vanaf 17 november geopend.

Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook de P+R-voorziening Maastricht-Noord in gebruik genomen. Aanvullend op de twee Veolia stoptreinen per uur, vertrekt dan ook elk kwartier een pendelbus naar de Markt.  Gebruikers van de P+R hebben dan zes keer per uur een snelle verbinding naar het centrum.

Voor de opening van P+R Maastricht-Noord geldt een speciaal introductieaanbod: parkeer gratis en reis voor € 1,- (retour, geldig voor 5 personen) verder met de trein naar Station Maastricht of met de pendelbus naar de Markt. De pendelbus rijdt via de Borgharenweg, Franciscus Romanusweg, Wilheminabrug, Van Hasseltkade, Boschstraat en Gubbelstraat.

Opstappen kan bij het P+R-terrein en de bushalte Boschstraat/Markt (nabij Vismarkt).

Magisch Maastricht

Tijdens de decembermaand vertrekt de pendelbus dagelijks ieder kwartier tijdens winkelopeningstijden. De trein rijdt twee keer per uur. Zo is er tijdens Magisch Maastricht zes keer per uur een snelle en goedkope aansluiting naar hartje stad. Het OV-ticket is te koop bij de automaat op het P+R terrein.

Wethouder Albert Nuss, voorzitter van de Stuurgroep Maastricht Bereikbaar: “Magisch Maastricht is één van de drukste perioden in Maastricht. Om het parkeren aan de randen van de stad aantrekkelijk te maken en om het gebruik van het OV te stimuleren bieden we in deze economisch belangrijke periode extra faciliteiten. Park+Ride voor € 1,- is daar een mooi voorbeeld van.”

Faciliteiten en voorzieningen

Station Maastricht-Noord is goed bereikbaar voor fietsers en voetgangers via diverse nieuwe fiets- en wandelpaden vanuit Limmel, Nazareth en Beatrixhaven. Bij het treinstation zijn overdekte stallingsfaciliteiten voor 120 fietsen. Daarnaast zijn er nog eens 12 reguliere fietskluizen en 8 kluizen met huurfietsen (OV-fiets) beschikbaar. De beide perrons zijn behalve met trappen bereikbaar via een lift of een hellingbaan. Het treinstation is per auto bereikbaar via het P+R-terrein vanaf de Hoekerweg. Het P+R-terrein beschikt over 360 goed verlichte parkeerplaatsen en een oplaadpunt voor twee elektrische personenauto’s.

Bron: beterbenutten.nl

StationLent_02

Schilderwerk liften station Lent

In Lent is een geheel nieuw station geplaatst een paar honderd meter zuidelijker dan het oude (tijdelijke station)
Wij hebben hier het schilderwerk mogen realiseren op de twee nieuwe stationsliften.

Een erg leuk en mooi detail in deze liften is dat de stationsklok in de schacht van de lift hangt.
En dat de lift en de klok hiermee een prominente positie op het station hebben veroverd !

schilderwerk liften

Opening vernieuwde station en verkeersknooppunt Lent

Op vrijdag 30 augustus openen de wethouder Henk Beerten en Jan van der Meer samen met ProRail-directeur Jan Mulder symbolisch het nieuwe station Nijmegen Lent en het nieuwe verkeersknooppunt op het stationsplein, aan de oostkant van de spoordijk.

De stationsomgeving in Lent heeft sinds de zomer van 2012 een ware metamorfose ondergaan: op de Prins Mauritssingel is een verkeersknoopunt gerealiseerd in verband met stadsbrug De Oversteek die in november open gaat voor verkeer. Daarnaast is de tijdelijke en verouderde treinhalte Nijmegen Lent vervangen door een nieuw station met allure. Anders dan bij het oude station is het nieuwe grotendeels overdekt en zowel vanuit het oosten als westen goed bereikbaar. Daarnaast zijn er liften en voldoende fietsparkeermogelijkheden.

ProRail realiseerde het station, aannemer Heijmans bouwde in opdracht van de gemeente Nijmegen alle andere infrastructurele bouwwerken.

Samen met fietsbrug ’t Groentje en het nieuwe stationsplein met P&R-terrein geven het station en het Splitsingspunt de noordelijke entree van Nijmegen een nieuw gezicht. Met de vernieuwde stationsomgeving sorteert de gemeente Nijmegen voor op de verwachte toename van het autoverkeer in de komende jaren. Bij Lent maken automobilisten vanaf eind november de keuze voor een route over De Oversteek óf de Waalbrug.

Schouwspelen
De werkzaamheden leverden sinds de zomer van 2012 een aantal indrukwekkende schouwspelen op; in oktober waren duizenden mensen getuige van de operatie waarbij twee massieve tunneldelen in de spoordijk werden geschoven. In mei werd fietsbrug ’t Groentje -vanuit België per boot naar Nijmegen vervoerd- op zijn uiteindelijke bestemming getild. Een week later stond de sloop van het viaduct van de Lentse Lus op het programma. Voor het viaduct is een tijdelijke fietsers- en voetgangersbrug in de plaats gekomen.

Het nieuwe station Nijmegen Lent, gelegen ten zuiden van het inmiddels gesloopte tijdelijke station, is beter bereikbaar voor automobilisten dankzij het stationsplein met kiss en ride. Op de naastgelegen P&R is ruimte voor 30 auto’s. Zowel het station als het Splitsingspunt zijn al in gebruik. Tot begin 2014 verrichten Heijmans en ProRail afrondende werkzaamheden.

In de nabije toekomst is bij het station onder meer nog een Van der Valk hotel gepland en een fietstunnel van het stationsplein naar de Laauwikstraat.

Bron Gemeente Nijmegen

Liften-station-Goes11

Schilderwerk liften station Goes

Ook station Goes is onder handen genomen op verzoek van Pro-rail.
Minnaard schilderwerken heeft ook hier op de drie nieuwe liften het schilderwerk mogen realiseren.
Zowel het bijwerken van beschadigingen als het conserveren van overige liftonderdelen in de kleur van de schacht.
Station Goes in de lift
schilderwerk liften

/ Persbericht

ProRail heeft vandaag drie nieuwe liften op station Goes in gebruik genomen. Dankzij de liften zijn de perrons vanaf nu voor iedereen zelfstandig toegankelijk en kunnen reizigers die slecht ter been zijn of een kinderwagen bij zich hebben deze veel makkelijker bereiken.

ProRail werkt hard aan het toegankelijk maken van stations voor iedereen. Een treinreis zonder obstakels is van groot belang. Alleen dan kan iedereen zelfstandig en comfortabel met de trein reizen en zich thuis voelen op het station. Elk jaar worden meer stations toegankelijk gemaakt om de bereikbaarheid van het perron te verbeteren en de zelfstandige reis mogelijk te maken voor reizigers met een functiebeperking.

Programma toegankelijkheid

De aanleg van de liften wordt gefinancierd vanuit het Rijk als onderdeel van het Programma Toegankelijkheid. Binnen dit programma voeren het ministerie van Infrastructuur en Milieu, ProRail en NS een breed scala aan maatregelen uit op een paar honderd stations om reizigers met functiebeperking zoveel mogelijk zelfstandig te kunnen laten reizen. We stemmen ons werk af met belangengroepen zoals ouderenbonden, CG raad en de Oogvereniging. De komende jaren worden veel stations aangepast, vooral regionale stations. In 2020 is 60 procent van de stations toegankelijk voor reizigers met een functiebeperking. In 2030 zijn alle stations volledig toegankelijk.

Bron: Pro-rail

pieter_de_la_court_15

Schilderwerk liften Pieter de la court te Leiden

Tijdens de renovatie van dit gebouw hebben wij de staalconstructie van de 2 nieuwe volglazen panorama liften van schilderwerk mogen voorzien. Dit project was een leuke uitdaging voor ons, enerzijds door de specifiek gestelde eisen aan het schilderwerk en anderzijds om overal zo veilig mogelijk bij te komen.
schilderwerk liften en schachtenHet leuke van het werken voor Möhringer liften is dat ze als een van de weinige liftbedrijven in Nederland zelfs de stalen geleiders mee laten coaten in de kleur van de liftinstallatie of van de schacht elementen.
Dit geeft het gevoel dat lift en schacht bij elkaar horen  en als het ware 1 onderdeel zijn van het geheel.

Na dat de werkzaamheden zijn afgerond blijkt pas wat dit een mooie liftinstallatie geworden is alsof de lift er altijd al heeft gestaan zo mooi past hij in het gebouw.
Er is ook veel aandacht besteed aan de details zoals bijvoorbeeld de verlichtte letters in de onderkant van de liften.

Station-Leidsche-Rijn-625

Schilderwerk liften station Utrecht Leidsche rijn

Op dit hagelnieuwe station hebben wij ook het schilderwerk verzorgd op de 2 nieuwe liftinstallaties.
Het station is van alle gemakken voorzien en de twee liften zorgen ervoor dat alles goed bereikbaar is voor iedereen.
schilderwerk liften Jong en oud kan hier naar harte Lust eenvoudig doorreizen zonder  hulp van anderen nodig te hebben om de perrons te bereiken.

10 jun. 2013 / Nieuwsbericht

Nederland is weer een treinstation rijker. Afgelopen zaterdag is het 405e station, Utrecht Leidsche Rijn, officieel geopend. Het station is een belangrijke schakel in de Utrechtse regio; het ontsluit de wijk Leidsche Rijn. Ook winkels, bedrijven én het toekomstige ziekenhuis worden goed bereikbaar met de trein. Reizigers konden vanaf zondag gebruik maken van het splinternieuwe station.
Bron: Pro-rail

 

station_leeuwarden-4

Schilderwerk liften station Leeuwarden

Ook op station Leeuwarden hebben wij het schilderwerk uit mogen voeren op de twee nieuwe liften.schilderwerk liftinstallatie
Zowel het bijwerken als compleet schilderen van diverse onderdelen aan deze liften.
Het was uiteraard weer een leuke uitdaging aan de andere kant van Nederland om 2 liften te mogen voorzien van schilderwerk.
Pro-rail investeert in de toegankelijkheid van haar stations zodat iedereeen plezierig kan reizen van A naar B zelfs als je wat minder goed ter been bent of spullen mee moet nemen die lastig een trap op te sjouwen zijn.

sloterdijk busstation

Project: Sloterdijk buszijde

Project: Sloterdijk bus-zijde
Opdrachtgever: Möhringer liften

Voor onze opdrachtgever hebben wij hier het schilderwerk verzorgd aan de liftinstallatie.
Deze lift staat vast aan de nieuwe brug voor voetgangers en fietsers welke over het busstation gebouwd is.

lift sloterdijk buszijde schilderwerk

arnhem_station_2-4

Project: Station Arnhem

Project: Station Arnhem perronliften
Opdrachtgever: Möhringer liften

Op station Arnhem schilderwerk uitgevoerd aan 8 liftinstallaties aan de perrons.
Het schilderwerk kenmerkt zich door de aparte kleur welke een lastige aluminium kleur betrof
Een echte uitdaging omdat deze type lakken eigenlijk alleen geschikt zijn om te spuiten.

schilderwerk op liften

Gouvernement panorama hoofdingang

Project: Gouvernementsgebouw Maastricht

Project: Gouvernementsgebouw Maastricht
Opdrachtgever: Möhringer liften

Voor onze opdrachtgever hebben wij het schilderwerk uitgevoerd tijdens
de renovatie van een tiental liften.

Gouvernementsgebouw Maastricht

Het gebouw is gelegen in de uiterwaarden van de rivier de Maas in de Maastrichtse kantorenwijk Randwyck op een plek waar eertijds het vestingwerk Randwyck was gelegen. Het bestuursgedeelte van het Gouvernement ligt op een eilandje in de Maas. De Maasarm tussen tussen de beide bouwdelen heet Papenwater.

Het gouvernement werd gebouwd in jaren 1980 naar een ontwerp van architect Gerard Snelder in samenwerking met Architecten BNA. Snelders koos voor een sterke geleding van het gebouw in haaks op elkaar staande kantoorvleugels, met elkaar verbonden door middel van trappenhuizen (van buitenaf herhenbaar aan de puntdaken). De 18 bouwblokken, die naar hoogte naar de Maas toe afnemen, zijn gedekt met lessenaardaken en hebben een betonskelet dat opgevuld is met baksteen. Deze typisch Maastrichtse bouwwijze verwijst naar de lokale Maaslandse renaissance bouwstijl.

Bron: wikipedia